به گزارش میراثآریا، علی خاکسار، شنبه ۱۱ اسفند در جلسه ستاد خدمات سفر استان همدان با اشاره به ارسال پیامکهای خوشآمدگویی به مسافران، گفت: این اقدام میتواند به آشنایی گردشگران با امکانات استان و برنامهریزی بهتر سفر کمک کند، اما تا امسال این کار انجام نشده است.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان وضعیت سرویسهای بهداشتی عمومی را یکی از موارد پراهمیت دانست و اظهار کرد: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای بهبود این امکانات در ورودی شهرها انجام شده است و از مسئولان ادارات مرتبط درخواست داریم تا در روزهای باقیمانده قبل از آغاز سفرهای نوروزی، نواقص را برطرف کنند.
او بر آمادگی پلیس راه، هلال احمر و راهداری تأکید کرد و افزود: بهویژه در نیمه دوم تعطیلات، حجم سفرها افزایش مییابد و باید هماهنگیهای لازم انجام تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
خاکسار بر استقرار پایگاههای امدادی و انتظامی در مسیرهای پرتردد تأکید و تصریح کرد: هر ساله چادرهای هلال احمر و نیروهای انتظامی در مناطق مشخصی برپا میشود تا به مسافران خدمات ارائه دهند همچنین اتوبوس اورژانس در ورودیهای اصلی شهرها مستقر خواهد شد.
معاون گردشگری همدان با اشاره به لزوم آمادگی مراکز اقامتی رسمی، گفت: هتلها، اقامتگاههای بومگردی، مهمانپذیرها و سایر مراکز رسمی باید آماده پذیرش مسافران باشند.
او تأکید کرد: برخی مراکز غیرمجاز اقدام به اسکان مسافران میکنند و نظارت بر این مسئله ضروری است.
علی خاکسار به مشکلات سال گذشته در خصوص اسکان فرهنگیان و نحوه اطلاعرسانی در شهرها اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط شهر، تابلوهای تبلیغاتی نامناسب موجب سردرگمی مسافران شده بود که برای امسال، محل اسکان مسافران در ورودی شهرها مشخص شده و از برپایی چادرهای غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما